21. 6. 2015

Ohňostroj místo Měsíce

V sobotu jsem se vzbudil o půl deváté. Večer. Prostě následky pásmové nemoci po cestě ze San Francisca. Kouknul jsem ven a viděl, že je jasno. V tom jsem si uvědomil, že zrovna ten večer se Měsíc potká s Venuší a Jupiterem. Dal jsem si snídani a vyrazil na Bílou horu v Brně. Kupodivu jsem tam nebyl sám. Na vršku si už své nádobíčko rozkládalo nejmíň šestfotografů. No jo, Měsíc - ten táhne, říkal jsem si. Po pár desítkách minut se ale na vršek Bílé hory přihrnuli další obdivovatelé večerní oblohy. Než se setmělo, byly jich tam desítky, možná stopadesát. Jemně se mi rozbušilo srdce. Tolik lidí se vydalo na vrch kopce, aby se koukli na Měsíc s planetami! Tak přece jen lidi zajímá vesmír a vůbec! Blížila se půl desátá a na vrchu už se krčily nejmíň dvě stovky lidí! A pak mi to všechno během půl minuty došlo. Měsíc zapadl za mrak, nad Špliberkem se objevily čtyři helikoptéry a začal ohňostroj Ignis Brunensis.


Canon EOS 5D Mark III, Sigma 50 mm 
© Pavel Gabzdyl


Canon EOS 5D Mark III, Sigma 50 mm 
© Pavel Gabzdyl